Är det det här folk kallar livet?

Första dagen på jobb på två veckor. Första heltidsdagen på månader. Trots flera nätter av stressdrömmar och ångest lyckades jag nästan hela vägen. Fick gå hem två timmar tidigare pga brutal huvudvärk i nacke och bakom ögonen. Andra dagen i rad jag har det nu. Tröttsamt. Men jag vet ju vad det beror på och det går snart över. 

Dagar som de här inser jag ännu mer att jag inte är gjord för att sitta instängd på ett surrande kontor. Jag är menad för äventyr, flexibla tider och kreativitet.

Nåja, jag fick i alla fall en bra pratstund med min foliehatt och partner in crime till kollega och tog även en urgod pastalunch med honom. Stället har visst dykt upp medan jag varit ledig. Ligger precis vid malmö central och gör sig bra som lunchhak för oss som jobbar i närheten. Så det kom något bra ur den här dagen också!

Nu ska jag ta lite piller och vila en stund så jag kanske får gjort någonting ikväll i alla fall.

Alla, Mat, Vardag | |
Upp