Vardagslivet i sitt esse

Är det onsdag idag? Det är det va?

Slutade jobbet för en timme sedan och har sedan dess suttit och pluggat och försökt förstå de förbannade texterna jag måste utgå ifrån i brist på kurslitteratur. Det går ungefär likabra som när jag 18 år gammal fick för mig att sluta röka. Jag röker än.

Ska i alla fall snart ta en öl med en tjejkompis för att fira att jag från och med måndag jobbar dagtid för första gången på fem och ett halv år. Tänkte dra och sätta mig och plugga där vi ska mötas i väntan på henne men exet och hela hans garde visade sig vara där så har ingen lust att sitta där ensam då. En av anledningarna till att jag sällan håller till i Malmö numera. Känns okäbekvämt på alldeles för många sätt.

Karln min är i Göteborg och ser Wardruna. Han fick en biljett i födelsedagspresent och jag ville inte boka ensam då det bara är numrerade sittplatser och jag hatar folk i allmänhet. Hade en släng av panikångest tidigare idag så ser fram emot att han kommer hem och kramar om mig inatt. Även om det innebär detaljer från något jag missar.

Dagens lunch: småbladsmix med mozzarella, jordgubbar och valnötter. Stekt grönkål och zucchinin med stelt halloumi. 


Alla, Mat, Vardag | |
Upp