Tips på resor!?

Den här dagen försvann verkligen bara. Spenderade halva dagen framför datorn med plugg, jobb och annat nödvändigt. Andra halvan spenderades på stranden med en hög böcker. Älskar när man kan få saker gjort samtidigt som man får vara ute och njuta av frisk luft och doften av hav och gröna ängar!

Nu har vi tryckt i oss varsin falafeltallrik och kikat runt på lite resor. Jag fyller snart 25 och senare i år blir Ola 30 och vi hade gärna velat åka någonstans. Samtidigt funderar vi på att ha en större fest också och jag kommer eventuellt börja studera igen till hösten PLUS att vi vill kunna börja spara till hus. Så ja, vi sitter ju inte på en förmögenhet direkt.

Vi är jättesugna på Island men det verkar springa iväg i pengar ganska snabbt.. Portugal är också ett alternativ. Amsterdam har vi redan funderat på tidigare... Det enda vi egentligen vet är att det ska vara billigt och inte krylla av festgalna och knullsugna ungdomar - och gärna ha fin natur eller spännande sevärdheter/kulturarv.

Har ni några tips?


Ps. Glöm inte att spana in mina annonser på tradera! De flesta går ut imorgon bitti! http://www.tradera.com/auktioner/ladydoordie

 

Alla, Vardag | |
#1 - - Tottie :

Mina bästa tips just nu är Berlin eller Rom! Där finns det historia och sevärdheter så det heter duga. Är helt kär i dessa båda städer! Framför allt Berlin kan en komma undan jävligt billigt med både resa och hotell. Amsterdam är också sjukt fint, men inte lika spännande som tidigare nämnda städer. :)

Svar: Jag älskar Berlin och kommer definitivt åka dit fler gånger!
Svatantrya

#2 - - Bunny Therése:

Amsterdam eller Barcelona! :D

Svar: Amsterdam ska vi till i alla fall någon gång i framtiden. Ola har redan varit där och jag har alltid velat åka dit. Verkar så mysigt där!
Svatantrya

#3 - - Saga:

Edinburgh! Eller Skottland i allmänhet om du gillar kulturarv och natur :)

Svar: Åh, skottland hade varit något!
Svatantrya

#4 - - susanas.blogg.se:

portugal är vackert. min svärfar har vart där och vandrat. såg massa underbara bilder från hans resa.

Upp